rondreis-wales-ronald-ineke.reismee.nl

7e dag

Vanmorgen zijn we na het ontbijt 9.30 weggegaan naar Llanberis.Het was maar 35 min rijden. Het park is genoemd naar Snowdon (Yr Wyddfa in Welsh), met 1085 meter de hoogste berg in Wales (de hoogste berg van heel Groot-Brittannië is de Ben Nevis in Schotland met een hoogte van 1344 meter.) Deze bergtop kan middels een fikse wandeling bereikt worden maar ook met een tandradtreintje dat in een halfuurtje van Llanberis Station tot op enkele meters van de top rijdt. We waren er om 10.00 op goed geluk maar een kaartje kopen, en ja hoor we konden om 15.00 met de diesel trein mee naar boven.In de tussen tijd hebben we ons goed vermaakt. Het duurde 1 uur voordat de top was bereikt. Het was inmiddels 17.25 toen we weer bij de auto waren.Het was dus al aardig laat,de planning was om ook even een bezoek te brengen aan Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch het was maar 15 min rijden van llanberis maar we zijn toch maar naar Conwy gereden voor een etentje bij de Pizza hut.Daarna even naar de tesco voor wat kleine boodschappen en even tanken voor 1,119 pond dat is 1,30 euro volgooien dus.We zijn nu weer in de B&B even slapen en morgen weer verder.